.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همه چیز درباره کشاورزی مازندران
گفتگو:عبدالله مظلومی
همه چیز درباره کشاورزی مازندران

استان مازندران با توجه به مو قعیت خاص اقلیمی تنوع آب و هوایی و برخورداری از باران سالانه و پراکندگی مناسب در محصولات مختلف و دشت های وسیع از مناطق حاصلخیز و کشاورزی مرغوب برخوردار بوده و از دیر باز به عنوان یکی از پایه های اصلی کشاورزی و تامین مواد غذایی در ایران مطرح می باشد.

 در این بین سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران مهمترین نقش را در این مقوله ایفا می نماید اما مدیریت در کشاورزی استان که تقریبا نیمی از جمعیت استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آن فعالند همواره به عنوان یک بحث مهم مطرح بوده و این روزها تغییریاابقا ی ریاست این سازمان در مازندران به عنوان یکی از مباحث جدی در محافل گوناگون می باشد.

ما بدون جانبداری بر آن شدیم تا نظرات کارشناسان مربوط در این زمینه را منعکس نماییم لذا مهندس منوچهر بحری مدیر عامل اتحادیه مازندران که نزدیک 20 سال در عرصه کشاورزی فعالیت دارد و به این بخش اشراف کامل دارد که به عنوان یک صاحب نظر بخش کشاورزی مطرح می باشد گفتگویی را در رابطه با بحث مدیریت جهاد کشاورزی مازندران انجام داده ایم که آنچه در ذیل می خوانید ماحصل این گفتگومی باشد.

بحری در ابتدای صحبت خود گفت: مازندران با دارا بودن 20 سال سابقه فعالیت تشکل های خصوصی وNGO در بخش کشاورزی قابلیت فعالیت در همه بخشهای کشاورزی بخصوص رشد و پیشرفت در صنعت دامداری را به خوبی دارا می باشد که نمونه بارز آن دربخش دامپروری می توان به توزیع شیر اصلاح نژاد آموزش و ترویج و در کنار آن تاسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی لبنیاتی و گوشتی می باشد .

 بحری ادامه داد : اگر بخواهیم مقایسه ای را با چند سال گذشته داشته باشیم می توانیم بگویم که در سالهای گذشته بخشهای و تشکل های کشاورزی بخصوص صنعت دام و دامپروری مورد بی مهری و کم توجهی مسئولین ذیربط قرار می گرفت ولی در سالهای اخیر و با آمدن جناب آقای مهندس خادم به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و معاونت های این سازمان بخصوص معاون محترم دام دیدگاه و نظر مسئولین در رابطه با تشکل های کشاورزی به خصوص قسمت دام پروری عوض شده به طوری که درسال 86 انشاءا... شاهد واگذاری تصدی گری سازمان بخشهای خصوصی و نظارت و حمایت دولت از این بخش ها را هستید.

 مدیر عامل اتحادیه دامداران مازندران ادامه داد:باآمدن آقای خادم به سازمان جهاد کشاورزی مازندران جلسات متعددی را در رابطه با پیرامون وضعیت کشاورزی گذشته و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای پیشرفت این صنعت در آینده داشته باشیم که این خود نشانگر تعامل و همدلی بخشهای خصوصی بادولت می باشد رابطه حسنه رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و بخش های تشکل های خصوصی باعث پیشرفت و بهتر شدن وضعیت نابسامان کشاورزی استان شده است هرچند که یکسری مشکلات در رابطه با گدائی علوفه و هزینه های جانبی حمل و نقل و ذخیره سازی و واردات از کشورهای دیگر وجود دارد ولی همراهی آقای خادم با مجموعه بزرگ 140 هزار خانواری دامداران استان که بالغ بر 8 میلیون واحد دامی را دارا می باشد باعث رفع مشکلات دیگر این بخش نیزخواهد شد که با این همدلی توانسته ایم مقام دوم و سوم تولید گوشت و شیر در کشور را به خود اختصاص دهیم .

 در پایان فقط می گویم که هر وقت تولید کننده اراده بکند می تواند می تواند رئیس سازمان را ببیند که این یکی از مهم ترین ویژگیهای مدیریت آغاز آقای خادم می باشد.

گفتگو:عبدالله مظلومی


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 16 ارديبهشت 1386
چی شده شمال نیوزسنگ خادم روبه سینه میزنه.مگه تاپریروزنمیخواستیدبرکنارش کنی .بنظرمن دزدترومزدورترازشمال نیوزخودشمالنیوزیها باشن
محمد رضا 18 ارديبهشت 1386
سلام بنده مدير يكي از تعاوني هاي بخش خصوصي كشاورزي هستم مي خواهم بگويم كه اگر اقاي خادم رفت خاطره اين مدت كوتاه هميشه در ذهن ما باقي مي ماند اي كاش كه سياسيون هيچ وقت در كار ما كشاورزان دخالت نكنند و مديري را كه ما دوست داريم را عوض نمي كردند
نا شناس 19 ارديبهشت 1386
آيا اين همه چيز در رابطه با كشاورزي بود؟
آيا اصلاً همه چيز در رابطه با كشاورزي استان بود؟
آيا همه چيز حتي در رابطه با دامداري بود؟
آيا همه چيز در رابطه با اطلاعات آقاي بحري بود؟
آيا واقعاً همه چيز در رابطه با كارشناسي موضوعي دامداري هم بود؟
آيا اطلاعات مندرج در مصاحبه گونه مي تواند عنوان همه چيز را به خود بگيرد؟
خواهشمند است از لوث كردن مسائل پرهيز بفرمائيد تا وقتي آدم به خواندن موضوع هجوم مي برد دست خالي و تهي مقدار بيرون نيايد. بزرگنمايي هم حد و مرز خاص خودش را دارد. مثلاً يك ميكروسكپ نوري حداكثر مي تواند تا 1000 برابر شيء را بزرگتر كند يا يك ميكروسكپ الكتروني مثلاً تا يك ميليون برابر مي تواند اشياء فوق العاده ريز را بزرگ نمايد اما يك آگرانديسمان عكاسي يك عكس را حداكثر مي تواند تا 10 برابر بزرگتر نمايد. شما در رابطه با مسئله كشاورزي با عنوان همه چيز در رابطه با كشاورزي يك موضوع فوق العاده بزرگ را مي خواستيد ميليون ها بار بزرگتر نمائيد. هر ادعايي بايد ناشي از يك توان بالقوه باشد. آيا در شما برادر خوبم اين توان هست؟ به هر حال خوهشمند است نرخ كار را ارزان نگيريد و براي افراد ناتوان خسارت زا براي استان مايه هاي تبليغ فراهم نكنيد. بگذاريد فضاي اين رسانه فوق العاده خوب و موثر حق طلبي و ظلم ستيزي باقي بماند. عدالت خواهي شاكلة اين رسانه است و نبايد از محور عدالت منحرف شود. خواهشمند است از خوانندگان اين مصاحبه مقاله مانند عذرخواهي شود.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.